Your Cart
Υπέρταση Συμβουλές για τη σωστή μέτρηση της πίεσης:

Υπέρταση – Ο σιωπηλός κίνδυνος

Η υπέρταση είναι μια ασυμπτωματική νόσος με αποτέλεσμα πολλοί ασθενείς να έχουν υπέρταση και να μην το ξέρουν. Γι’ αυτό αποκαλείται και “σιωπηλός κίνδυνος ή σιωπηλός δολοφόνος”.

Η υπέρταση δεν δίνει προειδοποιητικά σημεία παρά μόνο όταν έχει κάνει σημαντικές βλάβες στα ζωτικά όργανα του ασθενούς όποτε τα συμπτώματα προκαλούνται από τις επιπλοκές της.

Όταν τα συμπτώματα συμβαίνουν αποτελούν εκδηλώσεις από διαταραχές της λειτουργίας των ζωτικών οργάνων. Επίσης η σοβαρή υπέρταση μπορεί να προκαλέσει αδυναμία, εύκολη κόπωση, άγχος, θωρακικό άλγος κ.λ.π. Για τους παραπάνω λόγους, ο μόνος τρόπος για να μη ξεφύγει της προσοχής και διάγνωσης μας είναι η τακτική μέτρηση της αρτηριακής πίεσης ιδιαίτερα μετά τα 65 έτη. Παρόλο που η μέτρηση της αρτηριακής πίεσης μπορεί να γίνει με αυτόματα πιεσόμετρα σωστά και γρήγορα στο σπίτι και είναι αυτό που συνιστούμε, εντούτοις χρειάζεται να εκτιμηθεί και από το γιατρό για να υπολογισθεί ο συνολικός καρδιαγγειακός κίνδυνος του ασθενούς και να δοθούν οι απαραίτητες οδηγίες.

Ξέρατε ότι 1 στους 4 πάσχει από υπέρταση παραβλέποντας μάλιστα τα συμπτώματα;

Τα συμπτώματα της υπέρτασης είναι:

  • προβλήματα όρασης
  • πόνος στο στήθος
  • ζάλη ή πονοκέφαλος
  • δύσπνοια

Φροντίστε την υγεία της καρδιάς σας λαμβάνοντας μέτρα που συμβάλλουν στη μείωση της αρτηριακής υπέρτασης:

  • μειώστε το αλάτι στη διατροφή σας (έως 5gr ημερησίως)
  • περιορίστε την κατανάλωση λιπαρών τροφών
  • ασκηθείτε τουλάχιστον 5 φορές/εβδομάδα για 30 λεπτά
  • διατηρήστε ένα υγιές βάρος
  • περιορίστε τη χρήση αλκοόλ
  • ακολουθήστε μια υγιεινή διατροφή – καταναλώστε καθημερινά 4-6 μερίδες (200-300gr) φρούτων και λαχανικών (200-300gr)
  • σταματήστε το κάπνισμα
  • ελατώστε την καφεϊνη (καφές, τσάι, σοκολάτα, ενεργειακά ποτά κ.α.)
  • κάνετε ετήσιο έλεγχο της υγείας σας

Εμπιστευθείτε το Φαρμακοποιό σας!

Συμβουλές για τη σωστή μέτρηση της πίεσης:

  1. η μέτρηση της πίεσης θα πρέπει να γίνεται σε ήσυχο περιβάλλον μετά από 5-10 λεπτά ξεκούρασης, όχι μετά από φαγητό ή κάπνισμα
  2. έχοντας το σώμα σε καθιστή και ήρεμη θέση, προσαρμ’οστε την περιχειρίδα στον βραχίονα οποιουδήποτε χεριού, με τρόπο ώστε το μέσο του βαχίονά σου να βρίσκεται στο ίδιο ύψος με την καρδιά. Προσοχή: η περιχειρίδα πρέπει να έχει το κατάλληλο μέγεθος, αναλόγως του βραχίονα
  3. κάνετε από μια μέτρηση σε κάθε χέρι, αφήνοντας 1-2 λεπτά ξεκούρασης μεταξύ των 2 μετρήσεων
  4. κάνετε από 3 μετρήσεις κάθε πρωί και βράδυ στο χέρι με την υψηλότερη ένδειξη. Σημειώστε μόνο την 3η ένδειξη κάθε φορά
  5. σημειώστε τα αποτελέσματα των καθημερινών μετρήσεων και υπολογίστε το μέσο όρο, εξαιρώντας τις μετρήσεις της πρώτης ημέρας
  6. ενημερώστε το φαρμακοποιό σας για το αποτέλεσμα των μετρήσεων

Εάν η υπέρταση αφεθεί χωρίς θεραπεία μπορεί να οδηγήσει σε εγκεφαλικό επεισόδιο, καρδιακή προσβολή, νεφρική νόσο, απώλεια όρασης και άνοια. Η πρόληψη, ο έλεγχος και η ρύθμιση της πίεσης μέσω φαρμακευτικής αγωγής μπορεί να βοηθήσει στην προστασία από την υπέρταση και τις επιπτώσεις της.

Αναστάσης Ρόντσης
Φαρμακοποιός